בר מצווה בכותל – טיפים ועצות מעשיות לחוגגים

בשעה טובה האוצר שלכם הגיע לגיל מצוות ואתם עומדים לפני חגיגת בר המצווה!!! אז קודם כל קולולולו והרבה מזל טוב!!!

בשנים האחרונות משפחות רבות בוחרות לקיים את העליה לתורה בכותל המערבי, המקום המקודש כל כך לעמנו, שריד אחרון לבית המקדש.


gallery (27)מתוך השנים הרבות ש"משמחי הלבבות" מלווים חתני בר מצווה בכותל, פיתחנו הכרות עמוקה עם התחום והחלטנו להכין לכם מדריך מעשי שיעזור לכם עם כל הפרטים הקטנים הקשורים בהכנה לאירוע המרגש הזה.

  • טיפ מס' 1: תאום עם מנהלת הכותל – כדאי מאוד לתאם מראש את בר המצווה בכותל עם "הקרן למורשת הכותל המערבי". הקרן דואגת למנות לכם מדריך שיעזור לכם עם הוצאת ספר תורה וניהול התפילה. השירות ניתן בחינם. אפשר להגיע אליהם דרך אתר האינטרנט בקישור הזה:  http://barmitzva.thekotel.org/he או בטלפון 5958*.

  • טיפ מס' 2: הגעה וחנייה – אם יש עצה אחת שהיא חשובה מכולן זוהי העצה: באזור שער האשפות והכותל המערבי אין כמעט חנייה בכלל. ראיתי מקרים רבים של משפחות שהתעכבו בין שעה לשעתיים רק בנסיונות למצוא חנייה. אם בחרתם לערוך בר מצווה בכותל מומלץ לשכור אוטובוס שיוריד אתכם בסמוך לשער האשפות. אפשרות נוספת היא לחנות בחניון התחנה הראשונה, ישנן הסעות בחינם לכותל, או לחנות באיזור ממילא ולרדת ברגל (ההליכה ארוכה ולא מתאימה למשפחות עם קשישים, נכים וילדים קטנים).

  • טיפ מס' 3: לאכול ארוחת בוקר בדרך – משפחות רבות מביאות עימן את ארוחת הבוקר אל הכותל ואז מוצאות עצמן מטלטלות איתו וסוחבות אותו באי נוחות, אני ממליץ על עצירה בדרך (פארק קנדה באיזור לטרון הוא מקום מתאים למטרה זו, ואז להגיע קלילים וחופשיים.

  • טיפ מס' 4: תכנון נכון של הזמנים - כדי שיהיה לכם נוח ופשוט ושלא תלחצו, קחו בחשבון שישנם פקקים קבועים בכניסה לירושלים וגם באזור העיר העתיקה. עשו חשבון של 45 דקות עד שעה מלטרון עד שער האשפות, כ25-30 דקות מהכניסה לירושלים.

  • טיפ מס' 5: השאירו את כלי הנגינה שלכם בבית/באוטובוס – כיום ישנה הנחיה האוסרת הכנסה של כלי נגינה אל רחבת הכותל המערבי. משפחות שיביאו איתן דרבוקות וכלי נגינהאל הבר מצווה בכותל לא יורשו להכניסן מעבר לבידוק הבטחוני, על כן מומלץ לוותר על הכלים. משמחי הלבבות כבר ידאגו לנגינה בצורה המקצועית ביותר.

  • טיפ מס' 6: הזמינו מתופפים ושופרות מראש – בשנים האחרונות ישנה תופעה שמשפחות רוצות לחסוך כמה שקלים ו"לתפוס" מתופפים מזדמנים במקום בעת עריכת בר מצווה בכותל. אמנם ייתכן שבצורה זו אמנם תחסכו מעט בעלויות אך קחו בחשבון שיש הרבה מאוד "חאפרים" ונגנים לא מקצועיים שמסתובבים באיזור הכותל ויתנו לכם תמורה מאוד לא הולמת לכספכם. מנסיון גם נגנים שסוגרים אירוע במקום נוטים לנסות "להריץ" את התהלוכה ולגמור איתה כמה שיותר מהר כדי "לתפוס" עוד משפחה. בנוסף, אם תגיעו בשעות העומס (בין 10:30 ל12:00), יש סיכוי טוב שלא תמצאו מתופפים פנויים ותשארו מתוסכלים.

מברכים אתכם בהמון מזל טוב! אהוד וצוות משמחי הלבבות.

 

להזמנת בר מצווה בכותל, חייגו: 050-3827934

לחוויה משמחת ומרגשת

או חייגו - אהוד: 050-3827934