על הקסם שבסדנאות תיפוף

יש איזה קסם מיוחד בסדנאות תיפוף. משהו שמייצר חיבור מאוד חזק בין המשתתפים ותחושת הנאה ואקסטזה יוצאי דופן.


gallery (34)שאלתי את עצמי כמה פעמים, מה בעצם הסוד? מה הופך את הדבר הזה לכל כך מוצלח? הרי אני בסך הכל מלמד כמה מקצבים ומשחק עם המשתתפים כמה משחקים, אז למה בעצם אנשים וילדים באים אחר כך ומספרים לי על חוויה מרגשת שהם לא ישכחו לעולם? מאיפה מגיעה האקסטזה הזו?

חשבתי על זה והגעתי לכמה מסקנות:

 אני חושב שהדבר הראשון הוא תחושת האחדות והביחד הבלתי אמצעית שאנשים חווים בסדנאות תיפוף. כשכולם לומדים להכות על התוף בדיוק באותו הזמן, אז למעשה כולנו רוטטים באותו התדר, חווים את אותה הפעימה. יש משהו עצמתי ומרגש, הייתי אומר אפילו רוחני בפעימה המשותפת הזו. למעשה במשך אלפי שנים תרבויות רבות היו  משתמשות בתוף ככלי טקסי להתרוממות רוח והתעלות רוחנית. בסדנאות הקצב אנו זוכים לחוות את האחדות המיוחדת הזו בעצמנו. הישיבה במעגל, שבה כולם רואים זה את זה, תורמת אף היא לתחושת האחדות והביחד החזקות האלה.

דבר נוסף הוא תחושת ההצלחה. לנגן בתוף זה הרבה יותר קל ממה שנהוג לחשוב, ובמיוחד קל להצליח כאשר יש מעגל שלם של אנשים שמשמיע יחד איתך את אותו הצליל, ומנחה עם תוף עצמתי שמכוונן את כולם ומוביל את הנגינה. בסדנאות התיפוף שלי חשוב לי להתאים את רמת המשימות ואת קושי המשימות לגיל המשתתפים ולרמת הקבוצה, כך שהמשימות נותנות תחושה של משהו מאתגר מצד אחד, אך מאפשרות את תחושת ההצלחה מצד שני. המשתתפים יוצאים עם תחושה שהם אכן הצליחו במשימה ומרגישים מאוד טוב עם עצמם.

האלמנט המוצלח השלישי הוא ההומור. יצא לי בעבר לקחת חלק בסדנאות תיפוף שהועברו על ידי מנחים מאוד מוכשרים בנגינה אך שהעבירו את התוכן באופן מאוד טכני ויבש, ולכן הקסם לא עבד. בעיני מאוד חשוב להכניס אפשרות של פורקן דרך צחוק, במיוחד לאור העובדה שחוויית הנגינה עצמה היא כה גבוהה ומיוחדת. כאשר כל האנרגיה העצמתית שנבנית מקבלת פורקן דרך צחוק, המשתתפים יוצאים בסופו של דבר עם תחושה מאוד נעימה ומשחררת.

דבר אחרון שאזכיר כאן היא אפשרות הפורקן והשחרור. בחיי התרבות המערביים אנו נדרשים לאיפוק, נימוס ושקט ברוב המקומות שאנו נמצאים בהן. את סדנאות התיפוף שלי אני בדרך כלל פותח ע"י הזמנת הקהל פשוט לפרוק ולהרעיש, והם מקבלים הרבה הזדמנויות לפורקן ו"השתוללות" דרך התיפוף המהלך הסדנה. כך למעשה הסדנאות מאפשרות פתח למשהו שכולם מאוד צמאים לו, בעיקר ילדים אך גם מבוגרים.

אני משוכנע שיש עוד גורמים רבים, אך בסופו של דבר מה שנוצר הוא פשוט  ק-ס-ם!!

 

לפרטים נוספים והרשמה לסדנת תופים קסומה, חייגו: 050-3827934

לחוויה משמחת ומרגשת

או חייגו - אהוד: 050-3827934