סדנאות תיפוף – שילוב של כיף ולמידה

מהן סדנאות תיפוף ולמה הן פופולאריות כל כך? מדובר בסדנאות שבהן לומדים כיצד לתופף, כאשר בדרך כלל מדובר בתיפוף במקצב אפריקאי שמקורו באזורים שונים בישבת אפריקה. בדרך כלל הסדנאות מתבצעות במעגל ישיבה, כך שכל משתתף יכול לראות את כל מי שסביבו, כולל את המדריך שמתפקד כמנצח על תזמורת. החשיבות של המעגל היא בעובדה שישיבה כזו משפרת את הדינמיקה בין חברי הקבוצה, והדינמיקה מאפשרת להשיג הרמוניה מוסיקלית. כמו כן, מי שמתקשה בתיפוף יכול להביט על חבריו במעגל ולחקות את התנועות כפי שהם מבצעים אותן.

חשיבותו של המנחה

המנחה בסדנא הוא כמו מנצח על תזמורת ולכן יש לו חשיבות רבה במיוחד. הדרך שבה הוא מעביר את הידע שלו והאופן שבו הוא מלווה את המשתתפים בסנדא ישפיע על תהליך הלמידה של כל משתתף במעגל התיפוף ובכך ישפיע על המקצב.

מדריך טוב של סדנאות תיפוף יעביר את הסדנאות בצורה הדרגתית ובחלוקה לשלבים. ראשית, המדריך יציג וישמיע למשתתפים את המקצב שהם ילמדו במהלך הסדנא. לאחר מכן, הוא ידריך אותם שלב אחר שלב כיצד להשיג את המקצב הזה- מהן התנועות שהם צריכים לבצע וכיצד לבצע אותן נכון. בדרך כלל, תהיה חלוקה למספר קטעים כדי להקל על המשתתפים בתהליך הלמידה, עד שלבסוף המשתתפים ינגנו כולם יחד את המקצב מתחילתו ועד סופו.

לא כמו סדנא אחרת

סדנאות תיפוף הן שונות מסדנאות אחרות מכיוון שהן מאתגרות את המשתתפים הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית. הידיים צריכות לפעול ללא הרף, ופעילות פיזית זו משחררת אנדרופינים ואדרנלין שמרוממים את רוחם של המשתתפים.

לחוויה משמחת ומרגשת

או חייגו - אהוד: 050-3827934